Mijn verhaal

De belangrijkste reden dat ik ben gaan werken als professional organizer en coach, is dat ik zelf ervaren heb hoeveel rust een goedlopend huishouden en een goede planning je kunnen geven.  Daarnaast vind ik het fijn om mensen te helpen en wil anderen graag dezelfde rust en ruimte laten ervaren.

Een goed georganiseerd leven werd voor mij belangrijk toen er in mijn leven een aantal veranderingen snel na elkaar plaats vonden. In 2004 verruilde ik mijn administratieve baan voor een baan in de gehandicaptenzorg en ging ik een deeltijd opleiding volgen (SPH). Ook ging ik tijdens mijn studie samenwonen met mijn huidige man. In mijn eentje ging het combineren van huishouden, sociale contacten en werk me prima af. In mijn eentje kon ik prima leven met de chaos die af en toe in mijn kleine huisje ontstond. Als het te gek werd, ik me eraan irriteerde of ik dingen niet meer kon vinden, ruimde ik alles gewoon weer op. Met name toen ik erbij ging studeren werd het af en toe een rommeltje, maar ik was dan de enige die er last van had. Met z’n tweeën, en met een hoop extra spullen, werd dat lastiger. Twee huishoudens werden samengevoegd, wat ook veel dubbele spullen betekende. Daarnaast moesten we ineens samen het huishouden runnen. De belangrijkste dingen werden gedaan, maar er bleef ook veel liggen. En de eerste tijd in het nieuwe huis hadden een hoop dingen nog geen vaste plek, wat veel zoeken betekende. Ik begon me te ergeren aan het gebrek aan organisatie.

Na het afronden van mijn studie, besteedde ik de vrijgekomen tijd aan het beter organiseren van ons huishouden. Zowel mijn man als ik hadden onregelmatige diensten, wat het leven er niet overzichtelijker op maakte. Ik stroomlijnde het huishouden, ruimde op, zocht spullen uit en maakte plannen voor een vervolgstudie orthopedagogiek. Door mijn werk, huishouden, studie en afspraken beter te plannen, te organiseren en te structureren bleef de combinatie van dit alles werkbaar en leuk.

De kennis en ervaring die ik zowel in mijn persoonlijke leven als in mijn werk heb opgedaan, zorgen ervoor dat ik anderen goed kan helpen bij het plannen, organiseren, structureren en opruimen. Doordat ik tijdens mijn werk en mijn studie veel kennis en ervaring heb opgedaan bij het begeleiden van mensen die extra behoefte aan structuur hebben (bijvoorbeeld mensen met ADHD of autisme), kan ik ook deze groep goed helpen hun leven op orde te krijgen.