31 dagen opruimen en organiseren: dag 6 - Belastingpapieren

Het is nog lang geen april, maar toch loont het de moeite om alvast aan je belastingaangifte te gaan denken.

Papieren bij elkaar bewaren

Langzamerhand ontvang je de jaaropgaven en andere papieren die je nodig hebt voor je belastingaangifte. Het is handig om deze allemaal bij elkaar te bewaren. Dan heb je alles onder handbereik als je de belastingaangifte gaat doen. Maak een apart mapje voor deze papieren en stop ze erin zodra ze binnen komen. Een plastic L-mapje is hiervoor erg handig.

Digitale opgaven

Krijg je opgaven internet of e-mail binnen? Maak daarvoor een aparte map aan op je computer of print ze uit en stop ze in je plastic mapje. Zo heb je alles bij de hand op het moment dat je de belastingaangifte gaat doen.

Aangifte plannen

Wil je helemaal goed voorbereid zijn, dan noteer je alvast in je agenda dat je in de eerste week van maart begint met het invullen van de aangifte. Zo weet je zeker dat er niets op het laatste moment tussen komt en heb je de aangifte op tijd klaar.