Huishoudmap maken deel 5 - To Do Lijsten

Vandaag behandel ik de tabs 'werk', 'huis' en 'to do'. Deze tabs zijn eigenlijk allemaal op dezelfde manier opgezet. Ik heb ze alleen opgedeeld in verschillende onderwerpen. Werk voor alles wat werk regelateerd is. Huis voor alles wat er in en om het huis gedaan moet worden en To do voor alle andere dingen. Achter elke tab zit gelinieerd multopapier. Hierop schrijf ik simpelweg de dingen die gedaan moeten worden. Zit er een deadline aan, dan zet ik in de kantlijn de datum. Is iets gedaan, dan streep ik het af. Soms zet ik aanvullende informatie in de kantlijn. Daarvoor gebruik ik onderstaande tekens/letters.

K = kopen

P = staat ook genoteerd op projectlijst (daarover later meer)

* = belangrijk / prioriteit

Is iets gedaan, dan streep ik het gewoon door. Meestal kijk ik één keer per week in mijn takenlijsten en beslis ik wat ik wil gaan doen die week. Vaak markeer ik ze dan met een pijltje in de kantlijn of zet ze in mijn agenda.

De tab werk heeft nog een extra vel multopapier. Daarop schrijf ik al mijn ideeën die niet direct taken zijn. Wil ik die ideeën gaan gebruiken, dan worden ze alsnog omgezet in taken of komen ze op de projectenlijst.