Search

Aanmelden Nieuwsbrief

Meer tips over het opruimen en organiseren van je huis, huishouden en taken lezen?

Meld je dan aan voor mijn nieuwsbrief en je ontvangt elke week nieuwe tips in je mailbox. Bovendien ontvang je ook nog eens de gratis printable van het Basis Huishoudschema.

Meld je hier aan.

Ladeblok opruimen

Voor deze maand staan in het kader van de opruimbingo het opruimen van mijn ladeblok met kantoorspullen en een boekenkast op het programma. Ik begin met de kantoorspullen.

 

Rommelig ladeblok

Dit ladeblok heeft vijf lades die mijn kantoorspullen bevatten. Ooit was het goed georganiseerd, maar de laatste tijd is het wel erg rommelig geworden en is een goede opruimbeurt wel nodig. Wat ik heb gedaan is lade voor lade opruimen door alle spullen eruit te halen en de lade schoon te maken. Daarna legde ik de dingen die ik in die la wilde bewaren weer terug. Nadat ik alle lades had afgewerkt, bleven er een aantal dingen over die ergens anders opgeborgen moesten worden. Uiteraard heb ik dat ook meteen gedaan nadat het ladeblok weer netjes was.

Bureaulade 1 opruimen

In deze lade ligt een map met daarin onder andere mijn planning voor het derde kwartaal (HB90 planner) en een budgetplanner. Verder zitten er nog een aantal papieren met referentiemateriaal in die ik regelmatig inkijk. Ook liggen er een aantal notitieboekjes in, een lijmroller en wat keelpastilles inclusief een bijsluiter.

De map gebruik ik vrijwel dagelijks, dus die blijft. Net als het blauwe notitieboekje. Voor het notitieboekje gebruik ik een bakje, zodat alles wat beter blijft liggen in de la. Later worden er nog wat post-it blokjes aan toegevoegd. Er ligt nog een notitieboekje in die eigenlijk nooit gebruikt wordt, dus die gaat weg. De lijmroller en de keelpastilles worden op een andere plek opgeborgen. Hierboven zie je de voor en na foto's.

Lade 2 opruimen voor en na

Bureaulade 2 opruimen

Lade 2 is eigenlijk vooral gevuld met dingen die er niet horen. Er ligt een oude agenda in die best veel ruimte in neemt. Verder een stapel papieren die ik nog moet verwerken en wat documenten (keurig in een doorzichtige map) die bewaard moeten blijven.

De agenda gaat weg, de documenten gaan in het archief en uiteindelijk blijven alleen de papieren die ik nog moet verwerken over. 

 

Bureaulade 3 opruimen

In lade 3 ligt een ordner, wat papierrestjes, een schaar en wat elastiekjes. Ik kijk er met enige verbazing naar, want ik had eigenlijk geen idee dat het er lag. 

De ordner gaat bij alle andere ordners, want het is niet iets dat ik dagelijks gebruik. De papierrestjes gaan natuurlijk in de bak met papierrestjes. De schaar en de elastiekjes blijven, maar dan wel samen met andere kantoorspullen die uit de volgende la komen.

Lade 4 opruimen voor en na

Bureaulade 4 opruimen

Lade vier is echt een rommeltje, maar bestaat vooral uit kantoorspullen en verder nog wat papieren zakdoekjes. De meeste spullen verhuizen na lade 3. 

Uiteindelijk (na het opruimen van de laatste lade) komen alle snoertjes in een bakje in lade 4 terecht. De snoertjes heb ik in hersluitbare zakjes opgeborgen en deze gelabeld. Zo zijn de juiste snoertjes snel terug te vinden. In het doosje rechts zitten nog wat kleine spullen zoals USB-sticks.

Lade 5 opruimen voor en na

Burealade 5 opruimen

Lade 5 bevat mijn laptop, microfoon, accessoires van mijn camera en nog een groot aantal snoertjes en weer een pakje papieren zakdoekjes.

De snoertjes verhuizen zoals je al gezien hebt naar lade 4. Wat overblijft is een overzichtelijke lade.

 

Gerelateerde artikelen

De professional organizer ruimt op - deel 3

Kantoorspullen opruimen met de KonMari methode

Een opgeruimde werkplek

 

P.S.

Wil je meer rust, ruimte en overzicht? In de gratis minicursus 'Een opgeruimd leven' laat ik je zien hoe je overzicht kunt creëren in je spullen en je taken en hoe je je huis schoon kunt houden door schoonmaakroutines in te voeren. Je kunt je hier aanmelden en de minicursus vervolgens downloaden.