Secretaire Opruimen - De Professional Organizer Ruimt Op

In de serie De Professional Organizer Ruimt Op is deze keer mijn secretaire aan de beurt. Hierin bewaar ik vooral heel veel mappen en papieren en kantoorartikelen. Met name de papierwinkel groeit vaak ongemerkt. Tijd dus om er eens doorheen te gaan en te kijken wat er weg kan.

Wat er in mijn secretaire staat

In het kastje onderin vind je vooral mijn ordners en kantoorartikelen. Wat er in stond:

  • Een ordner met administratie voor Anita maakt Ruimte.
  • Een ordner met een businessplan en bloginformatie.
  • Een map met alle processen.
  • Een map met informatie en aantekeningen.
  • Een map met cursusmateriaal.
  • Een doos met tabbladen.
  • Een doos met insteekhoezen.
  • Een doos met A4 ringbandpapier.
  • Een doos met L-mapjes.

Wat er weg ging:

  • Een deel van de aantekeningen had ik niet meer nodig en die mochten weg.
  • De map met cursusmateriaal mocht ook weg.
  • Ik heb wat gesnoeid in de voorraad kantoorartikelen (tabbladen, L-mapjes en insteekhoezen waar ik meer dan voldoende van heb).

De la van mijn secretaire 

Naast een kastje, heeft de secretaire ook een la. Daarin liggen wat kleinere kantoorartikelen zoals merkstiften, maar ook snoertjes en opladers. Hier hoefde ik niet veel aan te doen. Eigenlijk is deze la heel goed georganiseerd door middel van allerlei doosjes en bakjes. Hiervoor heb ik geen mooie ladeverdelers gekocht, maar gewoon doosjes die ik al had gebruikt.

Het werkblad van mijn secretaire

Tot slot het werkblad. Daarop lagen wel allerlei notitieboekjes en agenda’s die ik op dit moment niet gebruik. Dit was een kwestie van uitzoeken en terugleggen op de juiste plek.

Zoals je vast al begrepen hebt, was het uitzoeken van de papieren het meeste werk. Vaak laten we klusjes als papieren uitzoeken liggen omdat we het een vervelend klusje vinden. Maar uiteindelijk kan het je veel ruimte opleveren. In mijn geval ging er een hele ordner weg, en zijn een aantal andere mappen behoorlijk uitgedund. Dat geeft toch een lekker gevoel.