De Professional Organizer Ruimt Op - deel 3

Een van mijn goede voornemens/doelen voor dit jaar is opruimen. In deze serie laat ik je zien wat ik zoal opruim en hoe. Ik probeer hierbij vooral kleine projectjes aan te pakken om je zo te laten zien dat je met kleine stapjes ook heel goed kunt opruimen. Deze keer heb ik de bureau organizer die aan de zijkant van mijn bureau staat aangepakt.

Eerste opruimronde

Helaas ben ik vergeten om een 'voor' foto te maken. In de video (onderaan deze blogpost) kun je wel zien wat er in deze organizer zat voor ik ging opruimen. Dat waren onder andere plastic gripzakjes, postzegels (in het laatje), een USB-stick (waarvan ik niet wist dat hij daarin zat) en wat post-its. Toen ik ging opruimen heb ik post-its die op een andere plek opgeborgen waren toegevoegd. De USB stick ging in het laatje, waar ik ze meestal opberg. Tegelijkertijd vond ik dat zelf al tijden een rare plek omdat daar ook de postzegels in zitten.

Tweede opruimronde

Na deze kleine opruimactie ging ik pas nadenken. Wat wil ik in deze organizer bewaren? Natuurlijk doe je dat normaal gesproken vooraf, maar in dit geval had ik spontaan besloten dat ik dat ding wilde opruimen en ben ik zonder nadenken begonnen. Ook ik ga wel eens overhaast te werk. Maar goed, ik bedacht dat ik er in ieder geval spullen in wil bewaren die ik regelmatig nodig heb. Naast de post-its die ik regelmatig gebruik, zijn dat de USB-sticks, mijn digipassen/cardreaders van de bank en een rekenmachine. Dat is dus wat ik hierin heb gedaan. De postzegels gebruik ik nauwelijks, dus die zijn verhuisd naar een plekje iets verder van mijn bureau. 

In onderstaande video kun je zien hoe ik te werk ben gegaan. In dit geval is het grote verschil tussen voor en na dat er voorheen minder in dit bakje zat dan nu.