Search

Aanmelden Nieuwsbrief

Meer tips over het opruimen en organiseren van je huis, huishouden en taken lezen?

Meld je dan aan voor mijn nieuwsbrief en je ontvangt elke week nieuwe tips in je mailbox. Bovendien ontvang je ook nog eens de gratis printable van het Basis Huishoudschema.

Meld je hier aan.

Met kerst heb ik het boek ‘Miracle Morning’ van Hal Elrod cadeau gekregen. Het zoveelste boek dat belooft je leven te veranderen. Zo ver is het bij mij nog niet. Maar een positieve impact heeft het boek zeker op me gehad.

Hal Elrod

Hal heeft een zwaar auto ongeluk gekregen waarna het niet meer zeker was of hij ooit weer zou kunnen lopen. Hij revalideerde en kon weer lopen. En hoewel hij hierdoor anders tegen zijn leven aan ging kijken, vond hij zichzelf enkele jaren later toch weer depressief terug. Hij had schulden, zijn bedrijf liep slecht en hij had elke dag moeite om zijn bed uit te komen. Totdat hij besefte dat hij hier zelf iets aan kon veranderen. Hij begon zijn dagen met de activiteiten die hij nu beschrijft in zijn boek: journaling, affirmaties, visualisatie, stilte (meditatie, bidden, mindfulness, net wat je zelf het prettigst vindt), lezen (zelfhulpboeken) en sporten. Eerst trekt hij hier elke ochtend een uur voor uit, maar al snel wil hij hier meer tijd aan bestelden. Hal beschrijft eerst zijn eigen verhaal. Daarna loopt hij stap voor stap alle activiteiten door. Hij geeft voorbeelden van wat je kunt doen. Ook wijdt hij een hoofdstuk aan een mini-versie van deze activiteiten voor de dagen dat je geen uur vrij kunt maken. Het kan volgens Hal ook in zes minuten.

Praktisch boek

Het boek is in het Engels geschreven. Er is helaas geen Nederlandse vertaling beschikbaar. Het boek leest makkelijk. Met name het tweede deel van het boek is erg praktisch geschreven. Het laat zien hoe je de Miracle Morning naar eigen inzicht kunt aanpassen en gebruiken. De positieve gevolgen voor Hal en anderen sporen aan om het zelf ook te proberen. Lees je liever digitaal, dan is het boek ook als e-book verkrijgbaar.

Inmiddels ben ik zelf een aantal weken aan de slag met mijn Miracle Morning. In een volgende post zal ik ik hier uitgebreider op in gaan. Voor nu kan ik melden dat het me goed bevalt. vroeg opstaan kost wel wat moeite in deze koude en donkere periode. Maar als ik eenmaal de Miracle Morning heb gedaan, voel ik me de hele dag door evenwichtiger en actiever.

P.S.

Wil je meer rust, ruimte en overzicht? In de gratis minicursus 'Een opgeruimd leven' laat ik je zien hoe je overzicht kunt creëren in je spullen en je taken en hoe je je huis schoon kunt houden door schoonmaakroutines in te voeren. Je kunt je hier aanmelden en de minicursus vervolgens downloaden.